درب مینیمال چیست؟

مقاله درب مینیمال سورین وود
مقاله درب مینیمال سورین وود

درب اتاقی مینیمال چیست؟

وقتی در مورد درب اتاقی مینیمال صحبت میکنیم دقیقا به چه نوع دربی اشاره میکنیم و به آن درب مینیمال میگوییم، شکل و رنگ و خصوصیات و ظاهر این درب های اتاقی مدرن چگونه است و چه کیفیتی دارد.

قیمت درب اتاق خواب ارزان از نوع مینیمال بسیار مورد پسند است و یکی از ویژگی های مهم درب های مینیمال این است که حس زیبایی و آرامش  را منتقل می کند.

طرح های ساده و در عین حال مدرن و بدون شلوغی درب اتاقی مینیمال باعث شده، که ذهن و فکر شما کمی استراحت کند.

عموما  این درب ها در طراحی  مینیمال خانه ها مورد استفاده قرار میگیرد و دیزاینر های داخلی از این درب ها برای طرح های مینیمال خود استفاده مینمایند.

درب اتاقی مدرن مینیمال سورین وود
درب اتاقی مدرن مینیمال سورین وود
پیشنهاد خرید

درب مدرن کد 49

تومان5,200,000خرید کنید

انواع درب مینیمال

گروه صنعتی سورین وود تولید کننده انواع درب اتاقی مدرن و مینیمال و همچنین تولید کننده درب ضد سرقت استاندارد با کیفیت عالی و کمترین قیمت ممکن برای شما عزیزان تهیه می نماید.
همچنین اندازه گیری و بازدید ونصب توسط تیم محبوب با طراحی حرفه ای توسط مهندسین و همکاران مجموعه  با کمترین قیمت انجام می شود.

خرید مستقیم واتسپ  و اینستاگرام برای اطلاعات بیشتر روی لینک گروه سورین وود کلیک کنید.

در ادامه به مفهوم مینیمال در دکوراسیون و همچنین تولید درب اشاره خواهد شد.

مینیمالیسم به چه معنی است؟ 

“Less is more” یا “هرچه ساده تر بهتر” عبارتی است که واژه مینیمالیسم را در همه اشکال در بر می گیرد.

اما واقعا مینیمالیسم چیست؟

آیا یک فلسفه، یک مکتب فکری، یک جنبش هنری، یک سبک زندگی یا رویکرد جدیدی به طراحی داخلی است؟ یا اینکه تمام این موارد را شامل می شود. اصطلاح “هرچه ساده تر بهتر”، ساده کردن جایگاه درب ورودی به عناصر اساسی آن بدون جزئیات تزئینی غیر ضروری می باشد. این رویکرد برای تزئین درها با گرایشات معاصر با تمرکز بر خطوط واضح و فضاهای نامرتب مطابقت دارد و در عین حال ظرافت را نیز ارائه می دهد. همانطور که تکامل دکوراسیون درب را در نظر می گیریم، به نظر می آید که دکوراسیون مدرن درها، نمایه های پیچیده و دکوراسیون برجسته گذشته را از بین برده است. طرح‌های تزئینی امروزی از گذار ملایم بین فضاهای موجود حمایت می‌کنند و فرمی براق و کاربردی را نیز در بر می‌گیرند.

 

درب اتاقی مدرن مینیمال سورین وود
درب اتاقی مدرن مینیمال سورین وود

طراحی به سبک مینیمالیستی

دکوراسیون مینیمالیستی نه تنها طیف وسیعی از سبک‌های معماری را تکمیل می‌کند، بلکه حس تداوم و جریان داشتن را در فضای داخلی ارائه می‌دهد و به دیگر عناصر طراحی اجازه می‌دهد در مرکز توجه قرار گیرند.
قرار دادن درب مینیمالیستی در یک فضا مستلزم ریزبینی خاصی برای طراحی و توجه به جزئیات است. انتخاب مواد و دقت در نصب برای دستیابی به ظاهری ظریف بسیار مهم است. در حالی که نصب اینگونه درب ها ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقع نصب درست و اصولی اغلب به تخصص حرفه ای نیاز دارد.

رنگ درب مینیمال

برای انتخاب رنگ مناسب می‌توانید از ترکیب رنگ درب با رنگ دیوار استفاده کنید تا ظاهری یکپارچه داشته باشد یا برعکس از رنگ متضاد دیوار استفاده کنید تا تضاد ایجاد کرده و به آرامی مرزبندی های اتاق را مشخص کند.

ارتباط سبک مینیمال با ذهن

به گفته جاشوا فیلدز و رایان نیکودیموس، که رهبران فکری و نویسندگان مشهور در قلمروی سبک مینیمالیسم هستند، «مینیمالیسم ابزاری است که می‌تواند در رهایی از ترس، نگرانی و غرق شدن در افکار پوچ به شما کمک کند.»

در این مقاله، بصورت مختصر در مورد مینیمالیسم به عنوان یک سبک طراحی و برترین سبک های دربهای بیرونی و  دربهای داخلی که برای مینیمالیست ها یا کسانی که به سبک مینیمال علاقمند هستند، مناسب است صحبت می کنیم.

درب مینیمال و مدرن
درب مینیمال و مدرن
پیشنهاد خرید

درب مدرن کد 50

تومان5,200,000خرید کنید

انواع درب مینیمال

همانطور که تکامل طراحی دکوراسیون درب مدرن را بررسی می کنیم، بر این موضوع تمرکز خواهیم کرد که چگونه سبک ها از آراستگی به توجه کمتر به جزئیات تغییر پیدا کرده و منعکس کننده گرایشات معماری و فلسفه های طراحی گسترده تر شده است.

گذار از طراحی سنتی به مدرن در درب های مینیمال

تزئینات دربهای سنتی اغلب با طراحی های پیچیده انجام میشد. از جمله این طرح‌ها می‌توان به طراحی روکش ویکتوریایی پرآذینی که در قرن نوزدهم با نقش‌های پیچیده و نقش برجسته‌های عمیق رایج بود اشاره کرد. با گذشت زمان، شاهد تغییر به سمت نمایه های ساده تر بودیم. این انتقال نشان دهنده تمرکز طراحی به جای دکوراسیون پیچیده بر کارآمدی و سادگی که از ویژگی های بارز طراحی مدرن است بود.

انواع دستگیره هوشمند درب ضد سرقت
مشاهده

خصوصیات دکوراسیون سنتی

  • الگوهای پیچیده
  • برجستگی های عمیق

خصوصیات دکوراسیون مدرن

  • ترکیبی از هنر و مدرنیته
  • زیبایی شناسی ساده
  • کارآیی در طراحی
تأثیر فلسفه مینیمالیست در درب مینیمال

فلسفه مینیمالیستی تأثیر عمیقی بر دکوراسیون مدرن دربهای فضای داخلی داشته است. این رویکرد بر اصطلاح «هرچه ساده تر بهتر» تأکید کرده عناصر غیر ضروری را از بین برده و بر مواد و فرم کار تاکید می کند.

دکوراسیون مدرن درب مدرن یا مینیمال

اغلب دارای خطوط واضح و سطوح هموار است که اصول اصلی مینیمالیسم را در هر اینچ از طراحی خود در بر می گیرد. رویکرد مینیمالیستی در معماری و طراحی داخلی منجر به تزئیناتی شده است که مکمل فضاهایی که قاب شده اند هستند.

سورین وود تولید کننده درب ضد سرقت و درب ضد سرقت فلزی و درب داخلی  در منطقه چیتگر غرب تهران میباشد.

درب ملامینه تک قاب سفید
درب ملامینه تک قاب سفید

عناصر طراحی خانه مینیمالیستی

در ادامه مهمترین عناصری که ایده طراحی داخلی و معماری به سبک مینیمالیستی را پیاده سازی می کنند آورده شده است:

1. درب مینیمال در فضاهای باز

در اکثر طراحی های داخلی مینیمالیستی، از یک چیدمان فضای باز برای تقویت احساس آرامش و آزادی استفاده می شود. پارتیشن‌ها در مواقع ضروری استفاده می‌شوند، اما اغلب، این پارتیشن‌ها به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند که به‌جای اینکه شبیه یک عنصر بازدارنده به نظر برسند، با فضا ترکیب می‌شوند.

2. خطوط واضح در درب مینیمال

هیچ چیز مانند خطوط واضح عملکرد و کاربردی بودن را بیان نمی کند. تمرکز بر وضوح شکل و فرم از طریق خطوط واضح، به جای استفاده از عناصر معماری و تزئینات مبتنی بر جزئیات از ویژگی های مهم این سبک از طراحی است.

3. طراحی تک رنگ بعنوان نشان دادن تاکید بر بخش های مختلف

استفاده از طراحی تک رنگ برای نشان دادن تقسیمات طراحی باعث داشتن حس فضا یا خانه بزرگتر می شود. همچنین باعث می شود فضا آرام تر و زیباتر به نظر برسد.

4. استفاده بیشتر از نور طبیعی

در طراحی مینیمالیستی اغلب استفاده از عنصر نور نادیده گرفته می شود. در حالیکه با افزایش نور طبیعی، تاکید بیشتری بر باز بودن فضا ایجاد می شود. به طور معمول در یک فضای داخلی مینیمالیستی، رنگ سفید یا سایر رنگ های خنثی و روشن استفاده می شود که در کنار نور طبیعی به روشن‌تر نشان دادن فضا نیز کمک می‌کند.
یکی دیگر از عوامل کاربردی بودن آن است که سنگ بنای طراحی مینیمالیسم است. با استفاده بیشتر از نور طبیعی، وابستگی کمتری به استفاده از نور مصنوعی به وجود می آید که یک اقدام بسیار کاربردی است.

5. درب ها و پنجره های مینیمالیستی

دربها و پنجره‌ها عناصر بزرگ معماری هستند که می‌توانند باعث موفقیت یا شکست اهداف طراحی شوند. بنابراین، هنگام انتخاب در و پنجره برای یک خانه مینیمالیستی، بهتر است به دنبال عناصری مانند خطوط واضح، هماهنگی رنگ و در صورت امکان، استفاده از شیشه بمنظور داشتن نور طبیعی بیشتر باشید.

معماری تاریخی و دکوراسیون مدرن در درب مینیمال

در حالی که طراحی درب مدرن تمایل به طراحی درب  مینیمال دارد، اغلب به معماری تاریخی نیز اشاره می کند. تزئینات مدرن با ارجاع عناصر سبک‌های انتقالی و صنعتی در طراحی معاصر، بین طراحی مدرن و سنتی تعادل ایجاد می‌کنند. این تعادل منعکس کننده گفتگوی مداوم بین گذشته و حال در طراحی معماری کنونی است، تا جایی که ما تلاش می کنیم سبکی ایجاد کنیم که به بافت تاریخی احترام گذاشته و در عین حال مطابق با سلایق مدرن و الزامات کاربردی نیز باشد.

قیمت درب اتاق خواب ارزان در مجموعه سورین وود

تعادل تاریخ با مدرنیته
  • اشاره به سبک های انتقالی
  • بافت معاصر
  • توازن عناصر مدرن و سنتی
  • اصول تزئینات درب مدرن
    نمونه مدل درب مدرن و مینیمال
    نمونه مدل درب مدرن و مینیمال
پیشنهاد خرید

درب مدرن کد 51 دور طلایی

تومان5,200,000خرید کنید

درب مینیمال در دکوراسیون داخلی مدرن

تزئینات درب مدرن و مینیمال به یک عنصر کلیدی همراه با تمرکز بر سادگی و پیچیدگی تبدیل شده است. در ادامه ویژگی‌های تعیین‌کننده، بهترین روش‌ها برای انتخاب متریال و تم‌های رنگی مناسب را بررسی خواهیم کرد.

تعریف ویژگی های درب مینیمال

رویکرد ما به تزئینات مدرن درب بر خطوط واضح تأکید دارد. ما اغلب سبک‌هایی از طراحی درب مینیمال را توصیه می‌کنیم که بصورت یکپارچه با دیوار ترکیب شده و ظاهری براق و مورد قبول ایجاد می‌کنند. تزئینات سنتی انواع درب داخلی مینیمال غالباً شامل پروفیل‌های زرق و برق شده و قالب‌های لایه‌ای است، اما سبک‌های مدرن درب مینیمال با لبه‌های صاف، مربعی یا پروفیل‌های گرد ظریف مشخص می‌شوند. از نظر بصری، این نوع طراحی جلوه ای ساده ایجاد می کند که با اصول طراحی معاصر همسو خواهد شد.

درب ضد سرقت مدرن
مشاهده

انتخاب متریال درب مینیمال

هنگام در نظر گرفتن مواد، تخته فیبر با چگالی متوسط ​​یا MDF به دلیل پرداخت صاف و دوام آن انتخابی ایده آل است. متریال چوبی بعنوان گزینه ای کلاسیک باقی می ماند که از چوب طبیعی می توان برای افزایش گرما و کمی بافت استفاده کرد. در عین حال، ام دی اف برای استفاده بجای رنگ مناسب است و اجازه می دهد تا درب روکشی ثابت و لطیف داشته باشد. ترجیح ما به سمت موادی است که می توانند خطوط مستقیم را حفظ کنند و در طول زمان در برابر تاب خوردن مقاومت کنند.

تم های رنگی درب مینیمال

پالت رنگ مدرن برای تزئینات درب اغلب مبتنی بر رنگ های خنثی می باشد. رنگ سفید یک انتخاب رایج است که ظاهری شفاف و تمیز را ارائه می دهد که باعث تقویت نور طبیعی می شود. برعکس، تم مشکی می‌تواند کنتراست چشمگیری ایجاد کرده و درها را بصورت برجسته ای قاب‌بندی کند. هنگام انتخاب رنگ‌ها، ما به سمت رنگ‌هایی جذب می‌شویم که بدون اینکه فضا را تحت تأثیر قرار دهند، طرح کلی را تکمیل می‌کنند. سایه های خنثی با طرح های رنگی مختلف هماهنگ می شوند و تطبیق پذیری آنها را در فضای داخلی مدرن تأیید می کنند.

ادغام تزئینات درب در طراحی خانه

هنگامی که تزئینات مدرن و مینیمالیستی درب را در نظر می گیریم، بر این تمرکز می کنیم که چگونه پیشرفت های کم اهمیت می توانند به طور قابل توجهی طراحی داخلی و فضای کلی خانه را تغییر دهند.

پیشنهاد خرید

درب مدرن کد 52

تومان3,900,000خرید کنید

درب مینیمال چیست؟

گسترش زندگی شهری منجر به تغییرات متعددی در سبک معماری خانه ها شده است. بسیاری از خانه ها، به ویژه در شهرهای بزرگ، به سبک معماری مینیمالیستی طراحی و ساخته شده اند. چیدمان، دکوراسیون داخلی و تمامی جنبه های داخلی این ساختمان ها نیز به سبک مینیمالیستی پایبند است. درهای مینیمالیستی از عناصر ضروری و اساسی در معماری خانه های کوچک محسوب می شوند. این درب ها جلوه بصری متفاوتی را در دکوراسیون داخلی ایجاد خواهند کرد.
در دنیای طراحی داخلی، تزئینات مدرن مینیمالیستی درب به عنوان یک ویژگی برجسته ظاهر شده است که جذابیت زیبایی شناختی خانه ها و فضاهای تجاری را به طور یکسانی افزایش می دهد.

در میان دسته درب های مینیمالیستی، درب های فریم لس (Frameless) قابل توجه هستند.

درب فریم لس (Frameless)

این نوع درب ها در منازل یا اتاق هایی با فضای محدود نصب می شوند. درب های فریم لس دربهایی هستند که قاب یا روکش آنها کاملاً مدرن و به طرز جذابی پنهان شده است. به همین دلیل به درب های بدون قاب نیز معروف هستند.

درب اتاقی مینیمال سورین وود
درب اتاقی مینیمال سورین وود

ویژگی های درب اتاق مینیمال

هر دری واجد شرایط یک درب اتاق مینیمالیست نیست. این نوع درب ها باید با سبک معماری مینیمالیستی هماهنگ باشند. از ویژگی های بارز درب های مینیمالیستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. در عین سادگی کامل بودن درب اتاق مینیمال

در فضاهای کوچک، سادگی و آرامش در چیدمان و دکوراسیون نقش بسیار موثری برای داشتن حس یک اتاق بزرگتر را دارد. این اصل برای درهای اتاق مینیمالیستی نیز صادق است. بنابراین در طراحی این درب ها سادگی و عدم وجود جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است. این درها به دلیل رنگ‌های خنثی و ادغام یکپارچه با دیوارها و دکوراسیون اطراف، توجه قابل توجهی را در طراحی خانه‌های مدرن کوچک و سبک مینیمال به خود جلب کرده‌اند.

2. استفاده از رنگ های خنثی در رنگ آمیزی

درب اتاق مینیمالیستی معمولاً با رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و … در طرحی یکنواخت و یا تک رنگ، رنگ آمیزی می شود. سادگی در طراحی و رنگ در زیبایی شناسی مینیمالیستی درب بسیار مهم است.

3. استفاده از فرم های خاص در طراحی

سبک مینیمالیستی بعنوان یک رویکرد مدرن در نظر گرفته می شود. در طراحی درب های مینیمال، استفاده از الگوها، اشکال و خطوط ساده و مدرن برای دستیابی به طراحی و دکوراسیون داخلی زیبا بسیار مهم است.

4. نوع مواد یا متریال (Material)

در تولید درب های مینیمالیستی فانتزی معمولاً از مصالح چوبی یا طرح های پیچیده استفاده نمی شود. این درها متاثر از سبک معماری و رنگ دکوراسیون داخلی هستند و از مصالحی با بافت منحصر به فرد ساخته شده اند. به عنوان مثال، درهای آینه ای نور فضا را تقویت کرده و فضا را از نظر بصری بزرگتر می کنند.

درب پلی وود چیست؟
مشاهده

5. استفاده از لوازم جانبی خاص

دستگیره ها و سایر لوازم جانبی اضافه شده به درب پس از تولید مستقیماً بر جذابیت و زیبایی ظاهری آن تأثیر می گذارد. درب های اتاق مینیمال به دلیل سادگی در طراحی، معمولا با دستگیره ها یا قفل های بیرون زده در رنگ های غیر خنثی و جذاب تکمیل می شوند. انتخاب مدل این لوازم جانبی به همان اندازه که انتخاب نوع جنس، طرح و رنگ خود درب ها اهمیت دارد، مهم می باشد.

قیمت درب اتاق خواب جدید را در سایت سورین وود ببینید.

مدل درب مدرن و مینیمال
مدل درب مدرن و مینیمال

تزئینات مدرن درب اتاق مینیمال و زیبایی شناسی خانه

رویکرد ما تزئینات درب اتاق مینیمال را به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از زیبایی شناسی خانه در نظر می گیرد و بر ظاهر و احساس کلی فضا تأثیر بسزایی می گذارد. با انتخاب طراحی مناسب درب، متد خاص خود را برای طراحی داخلی تعیین می کنیم.

ایده های دکوراسیون درب در فضای داخلی:

با توجه به دکوراسیون فضای داخلی ممکن است نمایه های تخت یا پانلی با جزئیات ظریف را برای حفظ تم مینیمال در کل خانه توصیه کنیم.

سورین وود تولید کننده درب ضد سرقت
سورین وود تولید کننده درب ضد سرقت

درب اتاق مینیمال الهام بخش طراحی خانه:

با ترکیب دربهای مینیمال باریک، ما به حفظ یک تم پیوسته کمک می کنیم و عناصر مختلف طراحی خانه را به هم گره می زنیم.

انتخاب متریال درب اتاق مینیمال:

موادی را انتخاب کنید که هم کارایی و هم جذابیت ظاهری داشته باشند، مانند چوب رنگ شده یا ام دی اف، تا از دوام و پرداخت بی عیب و نقص آن اطمینان حاصل شود.
از طریق انتخاب عناصر دقیق، ما به پرورش فضای داخلی کمک می کنیم که به سادگی، کلاس و جذابیت بی انتهای فضا منتهی شود. تزئینات مینیمالیستی درب چیزی بیش از یک ویژگی دکوری و تزئیناتی و در واقع یک انتخاب طراحی عمدی است که زبان منسجم طراحی خانه را تقویت می کند.

نکات مربوط به نصب و نگهداری درب اتاق مینیمال

هنگام نصب تزئینات مدرن مینیمالیستی درب، ما بر روی دقت و کیفیت مواد نیز تمرکز می کنیم تا ظاهر براق و همچنین دوام آن را تضمین کند. نگهداری مداوم ظرافت کار را نیز بیشتر حفظ می کند.

عناصر خلاقانه در تزئینات درب اتاق مینیمال

وقتی تزئینات مدرن مینیمالیستی درب را در نظر می گیریم، بر روی فرم و عملکرد آن تمرکز می کنیم و بر خطوط واضح و جزئیات ظریف تأکید می کنیم.

ایده های نوآورانه تراش درب اتاق مینیمال

در حوزه تزئینات مینیمالیستی درب، نوآوری به سمت سادگی در کنار فرم هندسی قوی متمایل است. ما خطوط صاف و واضح را ترجیح می دهیم که می توانند به طور یکپارچه با دیوار ترکیب شده یا کنتراست خاصی را برای جذابیت بصری ایجاد کنند.

طراحی درب اتاق مینیمال هم سطح

برای طراحی درب بصورت مینیمال می توان درب همسطح با دیوار انتخاب کرد که باعث می‌شود درب به‌گونه‌ای به نظر برسد که گویی بخشی از خود دیوار است.

طراحی توکار درب اتاق مینیمال

برای اشاره به عمق بدون جزئیات زیاد، می توان درب را به گونه ای طراحی کرد که در دیوار اطراف قاب فرو رفته است و بصورت توکار قرار گرفته است.

جزئیات دکوراسیون درب اتاق مینیمال

عناصر دکوراسیون فضای داخلی باید به جای تحت الشعاع قرار دادن درب، مکمل ماهیت مینیمالیستی درب نیز باشند.

نمونه درب اتاق مینیمال
نمونه درب اتاق مینیمال

نتیجه گیری:

هنگام انتخاب درب اتاق مینیمال، اعتماد به یک تیم حرفه ای و با تجربه، خرید شما را آگاهانه و لذت بخش خواهد کرد. در ابتدا، هنگام انتخاب شکل و رنگ درها، سایر عناصر دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار خود را به دقت در نظر بگیرید.

درب اتاق مینیمال

باید بهترین هماهنگی را با دکوراسیون داخلی محل مورد نظر شما داشته باشد تا طراحی بی عیب و نقصی را برای فضای داخلی شما ارائه دهد. برای انتخاب طرح ها و رنگ های درب و اطمینان از خرید ایده آل، مشاوره با طراحان و کارشناسان ماهر و با تجربه در این زمینه بسیار سودمند است و بهترین نتیجه را به همراه دارد.

درب مینیمال چیست؟

در فضای داخلی مدرن مینیمالیستی، رنگ تزئینات مدرن مینیمالیستی درب نقش اساسی در افزایش هارمونی زیبایی شناختی و علاقه بصری ایفا می کند. رنگ و بافت متضاد می توانند یک در را برجسته کنند و همچنین رنگ های خنثی می توانند به جذابیت مینیمالیستی درب کمک کنند.

1 دیدگاه برای “درب مینیمال چیست؟

  1. اشتراک‌ها: درب ضد سرقت مدرن . درب ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره با ما (24ساعته)
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟