درب‌ مناسب سرویس بهداشتی و حمام

همه می‌دانیم که سرویس بهداشتی و حمام مرطوب‌ترین بخش هر خانه‌ای به شمار می‌روند. از طرفی، این موضوع که رطوبت می‌تواند عامل مخربی مخصوصا برای درب‌های چوبی باشد، این سوال را به وجود می‌آورد که چه درب هایی مناسب سرویس بهداشتی و حمام هستند.

در این مقاله از سورین وود به عنوان تولیدکننده انواع درب‌های چوبی باکیفیت و مدرن همراه ما باشید تا شما را با انواع درب‌های مناسب برای این محیط‌ها آشنا کنیم.

پیشنهاد خرید

درب مدرن کد 48

تومان5,200,000خرید کنید

درب‌ ضدآب چیست؟

هیچ درب چوبی تحت عنوان کاملا ضدآب وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت که درب‌های چوبی که هم چنین ادعایی دارند تنها در برابر آب از مقاومت بالایی برخوردار هستند اما این قابلیت را ندارند تا هر روزه با آب شستشو شوند و اصل هم دچار خرابی نشوند.

پس یک بار برای همیشه باید تعریف درب ضدآب سرویس بهداشتی و حمام را به معنای مقاوم بودن آن‌ها در برابر رطوبت و آب در مقایسه با سایر محصولات چوبی دانست. از جمله درب هایی که این ویژگی را دارند درب‌های ABS و درب‌های دارای روکش PVC می‌باشند.

پیشنهاد خرید

درب مدرن کد 02

تومان5,200,000خرید کنید

مقایسه درب ABS و درب روکش PVC

انواع درب‌های ABS روش بسیار ضخیمی نسبت به درب‌های چوبی با روکش پی‌وی‌سی دارند. همین امر مقاومت آن را در برابر آب بالا می‌برد. هم چنین روکش پی‌وی‌سی با چسب مخصوصی روی درب آب‌بندی می‌شود که این نشان دهنده نیاز به هزینه جداگانه است. اما چنین چیزی در مورد درب ABS سرویس بهداشتی و حمام صدق نمی‌کند.

درب مدرن اتاق
مشاهده

از نظر قیمت نیز درب ABS نسبت به PVC ارزان تر است چرا که طراحی ساده‌ای دارد.

درب‌های مناسب سرویس بهداشتی و حمام
درب‌ مناسب سرویس بهداشتی و حمام

ویژگی‌های درب‌ سرویس بهداشتی و حمام

برای این که این درب‌ها با درب‌های چوبی اتاق یا درب چوبی داخلی برای محیط و فضای مرطوبی هم چون سرویس بهداشتی و حمام مناسب در نظر گرفته شود، باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشند:

1. متریال بدنه

شاید فکر کنید که درب‌های فلزی از دوام بالاتری در این محیط‌هایی که نوسانات رطوبت و دمایی وجود دارد، برخوردار است اما عامل زنگ‌زدگی و خوردگی آن‌ها در برابر این عوامل چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

از طرفی درب‌های تمام چوبی کلاسیک شاید ظاهر زیبایی داشته باشند، اما پس از مدتی ممکن است پوسیده شده و تاب بردارند.  بهترین گزینه انتخاب درب چوبی ABS و یا درب چوبی روکش پی‌وی‌سی است که در برابر رطوبت مقاومت قابل توجهی دارد.

2. ضدآب بودن

با توجه به تعریفی که از ضدآب بودن در بالا بیان کردیم، آن درب چوبی می‌تواند در برابر جریان آب، بخار و تغییر دمایی در حمام و سرویس بهداشتی مقاومت چشمگیری داشته باشد که از روکش بسیار مقاومی برخوردار است و تمامی درزهای آن آب‌بندی شده باشد. در غیر این صورت به دلیل این که در این فضا استفاده از آب حتی برای نظافت دیوارها و کف حمام و سرویس بهداشتی بالا است، احتمال تماس درب با آب بسیار زیاد است، همین امر می‌تواند آن‌ها را مهیای پوسیدگی و تخریب کند.

3. عرض مناسب

عرض تمام درب‌های داخلی یکی نیست. توصیه می‌شود درب مناسب سرویس بهداشتی و حمام عریض‌تر باشد تا تردد آسان‌تر انجام شود. در واقع عرض این درب‌ها از درب اتاق خواب ووردی اندکی بیشتر است.

درب مینیمال چیست؟
مشاهده

4. لولا و دستگیره

از جایی که در اکثر مواقع درب حمام و سرویس بهداشتی همیشه باز و بسته می‌شود (برخلاف بیشتر درب‌های داخلی که در اکثر مواقع باز است) باید مجهز به لولا و دستگیره مقاوم و قدرتمندی باشد. لولا مقاوم که روی چارچوب سوار می‌شود، نباید در برابر باز و بسته شدن مکرر خراب شود و یا نشست کرده و به کف یا سرامیک گیر کند.

دستگیره درب مناسب سرویس بهداشتی و حمام نیز به این دلیل که به احتمال زیاد با دست‌های خیس در طول روز در ارتباط است باید بسیار مقاوم باشد، معمولا دستگیره‌های جنس استیل گزینه مناسبی می‌باشند.

5. قفل مناسب

قفل درب سرویس بهداشتی و حمام نسبت به سایر انواع درب‌ها فرق دارد به این ترتیب که در قسمت بیرونی کلیدخور می‌باشد و از داخل یک اهرم چرخشی باز و بسته دارد تا از ورود غیر عمدی دیگران به داخل جلوگیری به عمل بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره با ما (24ساعته)
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟