درب پلی وود چیست؟

درب پلی وود چیست؟
درب پلی وود چیست؟

 

آشنایی با درب پلی وود ( درب ضدآب )

برای اینکه مشکلات دربها در مناطق مرطوب و یا مکان هایی که رطوبت بالا دارند مثل دربهای سرویس دستشویی و حمام و … حل شود، متخصصات با ترکیب چند مدل مواد و چوب محصول جدیدی ساختند که به اختصار به آن پلی وود گقته میشود که به زبان انگلیسی wpc که اسم کامل آن  مخفف wood polymer composite به معنی کامپوزیت چوب پلیمری، در واقع می توان گفت ترکیب مواد پلیمری با چوب میباشد که به هم فشرده شده اند. مواد اصلی تشکیل دهنده درب پلی وود چوب و پلیمر و مواد ترکیبی هستند که باعث استحکام ضد آب بودن و کیفیت بالا میشوند، و هر روزه از این مدل درب پلی وود استفاده بیشتری چه در دنیا و چه در کشور ایران میشود. ساخت پلی وود مانند دیگر مواد ترکیبی به صورت خمیری شکل در آمده و در دستگاه با گرما و فشار تبدیل به سایز های استاندار شده و در اشگال گوناگون تولید میشود، از این مدل پلی وود دربهای زیبایی هم ساخته میشود.

 

مدل درب مدرن و مینیمال سورین وود
مدل درب مدرن و مینیمال سورین وود

ساختار دربهای پلی وود یا دربهای چوب پلاست

یک نمونه از انواع مدلهای مختلف دربهای موجود در بازار است که از مواد تشکیل‌ دهندۀ آن انواع چوب و پلاستیک‌هایی مانند ترموست‌ها و ترموپلاستیک‌ها و ترکیب چوب و پلاستیک ساخته می‌شود و استحکام بسیار بالا و همچنین کاملا ضد آب بوده و در مقایسه با دربهای ضد آب قوی ترین مدل درب ضد آب میباشد. دربهای اتاقی و ضد سرقت و درب های لابی از مهم‌ترین اجزاء هر آپارتمانی میباشند که نقش بالایی در امنیت و زیباتر دشن آن‌ دارند. این مدل دربها معمولا از جنس های متنوعی ساخته می‌شوند و در شکل و ساختار متنوعی موجود میباشند.

درب پلی وود چیست؟
درب پلی وود چیست؟

درب پلی وود چیست؟

در این مقاله (درب پلی وود چیست؟) به ساختار تشکیل دهنده و جنس و مدل های مختلف درب ضد آب پلی وود اشاره مینماییم، همانطور که میدانید گروه صنعتی سورین وود تولید کننده برتر درب ضد سرقت میباشد.

میتونی برای خرید مستقیم به  واتسپ  و اینستاگرام پیغام بدی و برای اطلاعات بیشتر روی لینک گروه سورین وود کلیک کنید.

درب پلی وود از چه چیزی ساخته می‌شود؟

نام محصولی است که به چوب شباهت دارد ولی ضد آب میباشد و مواد تشکیل‌دهندۀ آن ترکیب چوب و محصولات ترموست‌ ها و ترمو پلاستیک‌ها میباشند، که در شرایط خاص تولید میشوند. دربهایی پلی وود که از این مدل مواد تولید می‌شوند، درب های ضد آب پلی‌وود نامیده میشوند، که به‌ دلیل کیفت بالا و ضد آب بودن از بهترین مدل دربها برای محیط های شرجی و مرطوب به حساب میاد. و اسم دیگر این محصول چوب پلاست میباشد که به خاطر ترکیب چوب و پلاستیک در این محصول به آن چوب پلاست هم گفته میشود.

درب پلی وود چیست؟
درب پلی وود چیست؟

مزایای در پلی وود چیست؟

در ادامه به مزایا و موارد استفاده این مدل درب های ضد آب میپردازیم:

خرید درب ضد سرقت از کارخانه
مشاهده

عمر بالا و استقامت در برابر ضربه و خراش درب پی وود

طول عمر بالا و کیفیت خوب یکی از ویژگی های درب ضد آب پلی وود میباشد، در کنار استقامت و کارایی بالا درب پلی وود از موادی تشکیل شده که بسیار فشرده بوده و طول عمر این درب را بالا میبرد. با خرید این مدل درب پلی وود شما تا چندین سال با خیال راحت از آن استفاده مینمایید. از دیگر مواردی مقاوم در برابر ضربه بودن آن است. درب ضد آب پلی وود به دلیل استفاده از مواد خاص و  pvc در ساختار زیرین خود مقاومت بالایی از خود نشان میدهد و طول عمر را نیز بالا میرود.

زیبایی و کارایی بالای درب پلی وود

کارایی بالای درب پلی وود  در کنار زیبایی مدل های مختلف آن یکی از مزیت های این مدل درب های داخلی میباشد، با توجه بر اینکه درب ضد آب پلی وود در طرح ها و رنگهای مختلف تولید میشود این مدل درب را در دسته درب های مدرن ضد آب قرار میدهیم

وزن متناسب و کیفیت درب پلی وود

در کنار قویی بودن و ساختار لونه زنبوری داخلی این درب های پلی وود، وزن پایین تری نصبت به درب های چوبی قدیمی و درب های فلزی و ام دی اف دارد که این هم یکی دیگر از مزیت های درب ضد آب پلی وود میباشد.

مطمئن شوید که چوب و پلاستیک استفاده شده در این درب با کیفیت هستند و در برابر رطوبت و تغییرات دمایی از مقاومت بالایی برخوردار میباشند.

صد در صد ضد آب بودن درب پلی وود

با خیال راحت میتوانید درب پلی وود را در محیط های شرجی و مرطوب استفاده نمیایید، این مدل درب ضد آب را میتواند جزو بهترین درب های ضد آب مجود در بازار معرفی کرد که در محیط های باز هم قابل استفاده میباشد.

به دلیل ساختار خاص و متفاوت می توان گفت که بهترین درب ضد آب در بازار میباشد. درب های مقاوم در برابر آب مانند ABS ، فایبرگلاس و غیره عموما پوسته‌ بیرونی آن‌ ها ضدآب است و طول عمر بین پنج تا شش سال دارند. این درب ها طبیعتاً قیمت مناسب‌ تر و پایین‌ تری نیز دارند و برای افرادی که نگاه کوتاه‌ مدت به ساختمان دارند گزینه مناسبی هستند.

رنگ پذیری و شستشوی آسان درب پلی وود

در کنار ضد آب بودن این مدل درب های پلی وود قابلیت رنگ پذیری بالا و همچنین شستشو و دستمال کشی راحتی دارند که در نوع خود بی نظیر میباشد.

درب پلی وود ضد موریانه و حشره 

جنس استفاده شده در این درب باعث شده است که موجودات مزاحم مثل موریانه مورچه انواع سوسک و حشرات دیگر به داخل آن لانه نساخته و درب عاری از هر نوع حشره میباشد. ضد باکتری و قارچ میباشد از آن جهت که در تمامی مراحل تولید درب پلی وود، رطوبت چوب به صورت کامل گرفته می شود، اجازه ایجاد باکتری و رشد آن ها را در تمامی سطوح درب نخواهد داد.

قفل آژیر دار درب ضد سرقت
مشاهده

ارزان بودن درب پلی وود

قیمت این مدل درب پلی وود در کنار خصوصیاتی که دارد بسیار مقرون به صرقه بوده و شما را سالیان سال از خرسد درب ضد آب بی نیاز مینماید.

این درب از براده های چوب و پلیمر ساخته می شود که این ویژگی قابل توجه، باعث عدم قطع شدن درختان بیشتر برای تولید درب می شود که این موضوع برای حفظ جنگل ها بسیار مهم و قابل توجه است.

دربهای پلی وود درمقاوم در برابر آتش

نکته‌ی دیگری که در زیرسازی این درب مهم است، استفاده از موادی است که سبب می شود سوختن چوب آهسته‌تر اتفاق بیفتد که این موضوع در کاهش زمان احتراق درب بسیار قابل توجه است.

 

درب پلی وود چیست؟
درب پلی وود چیست؟
پیشنهاد خرید

درب مدرن کد 49

تومان5,200,000خرید کنید

علت بالا بودن قیمت درب پلی وود نسبت به مدل های دیگر دربهای ضد آب

پاسخ دادن به این سوال آسان است زیرا، در مدل های دیگر درب ضد آب مثل روکش ABS  و درب های رنگ شده ضد آب جنس اولیه چوب و یا ام دی اف میباشد که بسیار ضعیف بوده و آب به مرور به داخل آن نفوذ مینماید.

ولی در این مدل درب پلی بود به خاطر مواد تشکیل دهنده که از جنس پلاستیک و چوب است و ترکیب و فشرده شده است هیچ راهی برای نفوذ آب به داخل خود ندارد.

 

در ادامه این مطلب به صورت کامل توضیحاتی در مورد درب پلی وود چیست؟ ارائه میشود.

کاربرد و کارایی در پلی وود

ازآنجاکه پلی وود ماده‌ای مقاوم و کاربردی است، در ساخت انواع در و پنجره، کابینت، کمد، چهارچوب و… از آن استفاده می‌شود. در پلی وود تنها یکی از این موارد است که هم به‌عنوان در خارجی کاربرد دارد هم در داخلی. ویژگی‌هایی مثل ضدآب‌بودن، مقاومت دربرابر حشرات، عایق‌بودن، ضدخش‌بودن و… که پیش‌تر در بخش مزایا به آن اشاره کردیم، باعث شده است که این در یکی از بهترین گزینه‌ها به‌عنوان در خارجی مخصوصا در نواحی معتدل و مرطوب مثل مناطق شمالی یا حتی مناطق سردسیر و پُربرف و باران باشد. گرچه از این در به‌عنوان در داخلی هم می‌توان استفاده کرد،  اما ظاهر پلاستیکی آن باعث می‌شود که انتخاب خیلی از افراد برای فضای درونی خانه نباشد و درهای چوبی را با گرما و ساخت طبیعی‌ترش ترجیح دهند.

درب پلی وود چیست؟
درب پلی وود چیست؟

اهمیت استفاده از درب پلی وود

درب پلی وود دارای ویژگی‌ های خیلی متمایزی از سایر درب‌ های ضدآب رایج است، مانند:

  • صددرصد ضدآب بودن؛
  • آنتی باکتریال بودن؛
  • طول عمر بسیار بالا؛
  • تا حد زیادی عایق صدا بودن؛
  • غیر قابل اشتعال بودن (خود اطفا)
    درب پلی وود چیست؟
    درب پلی وود چیست؟

بهترین و لوکس ترین درب ضد آب

مجموعه این ویژگی‌ ها باعث می‌ شود که از این درب با عنوان دربی ایده‌آل برای فضاهای مختلف مسکونی مانند: اتاق‌خواب ؛ سرویس بهداشتی و درب های بیمارستانی استفاده شود. اهمیت درب پلی وود زمانی مشخص می‌ شود که شما متوجه این مسئله باشید که این درب کامل آنتی باکتریال است و برای فضاهایی که نیاز به شستشو دارند، مانند سرویس بهداشتی کاملاً ایده‌آل است. برای فضاهایی مانند اتاق‌ خواب با توجه به کوچک‌ تر شدن روز به‌ روز فضاهای مسکونی و عایق صدا بودن این درب‌ها که در بخش اتاق‌ خواب و چه در بخش سرویس بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

قیمت درب ضد سرقت 1403
مشاهده

 

درب پلی وود چیست؟
درب پلی وود چیست؟

قیمت درب پلی وود در غرب تهران چیتگر

این مدل درب پلی وود یا درب چوب پلاست مدل جدیدی از درب های ساختمانی می باشد که در ساخت آن ها  جای چوب و ام دی اف از مواد پلی پروپیلن و پی وی سی استفاده می شود. این نوع از درب ها  کاملا ضد آب هستند و به دلیل استفاده از مواد اولیه کامپوزیتی در ساختار درب پلی وود قابلیت های منحصر به فرد و متمایزی نسب به سایر درب ها دارند. راسان درب تولید کننده جدیدترین و باکیفیت ترین مدل های این درب ها در بازار می باشد.

قیمت درب پلی وود

این مدل درب پلی وود یا درب چوب پلاست مدل جدیدی از درب های ساختمانی می باشد که در ساخت آن ها  جای چوب و ام دی اف از مواد پلی پروپیلن و پی وی سی استفاده می شود. این نوع از درب ها  کاملا ضد آب هستند و به دلیل استفاده از مواد اولیه کامپوزیتی در ساختار درب پلی وود قابلیت های منحصر به فرد و متمایزی نسب به سایر درب ها دارند. راسان درب تولید کننده جدیدترین و باکیفیت ترین مدل های این درب ها در بازار می باشد. در صنعت درب از پلی وود برای ساخت انواع درب ضد آب استفاده می شود. در واقع درب پلی وود یکی از انواع درب ضد آب سرویس بهداشتی است. درب پلی وود سرویس بهداشتی یکی از لوکس ترین مدلهای درب داخلی ساختمان به شمار می‌رود.

درب پلی وود چیست؟
درب پلی وود چیست؟

 

 

 

 

چهارچوب پلی وود

چوب پلاستیک polywood نوع بسیار جدیدی از این متریال ها برای ساخت محصولات می باشد که در تولید آن از دو بخش مواد استفاده می گردد . در بخش چوب از مواد اولیه ای مانند چوب بید و گردو در بخش پلاستیک از پلی اتیلن، پی وی سی و پلی پروپیلن ها استفاده می شود. از آن جایی که چهارچوب چوب پلاست، از جنس پلی وود می باشد قابلیت شستشو با شوینده های غیراسیدی را دارد و در مجاورت آب و رطوبت هرگز دچار پوسیدگی نمی شود.

ویژگی های منحصر به فرد پلی وود

منجر می شود تا محصولات تولید شده از این متریال با کیفیت از ویژگی های خاص بهره مند شده و بسیار مقاوم و با کیفیت باشند. برای مثال درب و چهارچوب های تولید شده از WPC کاملا ضد آب و مقاوم می باشند. پس از خرید این محصولات به ندرت نیاز به تعویض و یا تعمیر آن ها خواهید داشت.

پلی وود چیست؟

درب پلی وود چیست؟
درب پلی وود چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره با ما (24ساعته)
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟