درب ضد سرقت شیشه ای

انواع درب ضد سرقت مدرن فلز شیشه
انواع درب ضد سرقت مدرن فلز شیشه

درب ضد سرقت شیشه ای مانند دیگر سبک های درب ضد سرقت از چهارچوب چوبی یا فلزی با ابعاد یکسان تشکیل شده است، با این تفاوت که در طراحی آن شیشه سکوریت و یا آینه نیز بکار رفته است و نوع طراحی آن مثل بقیه سبک ها به دو صورت کلاسیک و مدرن انجام می شود و شیشه مورد استفاده در درب ضد سرقت شیشه ای سه نوع طرحدار، ساده و مات می باشد.

شیشه سکوریت نوعی شیشه مقاوم است که برای مقاومت در برابر سلاح دستی، گلوله و یا حتی انفجار تقویت شده است.

طراحی مدرن درب ضد سرقت شیشه ای

در طراحی مدرن همانطور که قبلا هم گفته شد از سبک طراحی مینیمال استفاده می شود و علاوه بر استفاده از شیشه و آینه سعی بر آن است که طراحی درب از کمترین برجستگی و پیچیدگی برخوردار باشد.

طراحی کلاسیک درب ضد سرقت شیشه ای

در طراحی کلاسیک سعی شده است طراحی بوسیله برجستگی های روی درب انجام شود و مانند درب های قدیمی به دلیل وجود برجستگی های زیاد در طراحی آن از متریال بیشتری نیز استفاده می شود.

تنوع طراحی درب های ضد سرقت شیشه ای

به دلیل استفاده از شیشه در طراحی درب ضد سرقت شیشه ای تنوع طراحی این نوع درب ها بسیار زیاد است. شاید به جرات بتوان گفت بیش از 50 طرح متنوع درب ضد سرقت شیشه ای وجود دارد.

میزان امنیت درب ضد سرقت شیشه ای

برخلاف تصور برخی که فکر می کنند درب ضد سرقت شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه امنیت کافی ندارد باید گفت این نوع درب نیز مانند دیگر درب های ضد سرقت با فولاد ضخیم، آلومینیوم یا ورق فلزی بصورت افقی صفحه کشی شده است و با در نظر گرفتن اینکه باید عرض شیشه های استفاده شده در درب از سر یک انسان کوچکتر بوده و غیر قابل دید باشد بطوریکه قابلیت نفوذ به آن وجود نداشته باشد و شیشه بکار رفته در آن که از نوع نشکن و ضد گلوله است بصورت روکش و روی نمای کار نصب شود و ورق زیر کار فلزی و دوبل باشد، بنابراین امنیت درب ضد سرقت شیشه خور هم مانند بقیه درب ها بسیار بالا می باشد بطوریکه مشتریان بخاطر امنیت بالا و زیبایی ظاهری آنها بسیار مشتاق هستند که از این نوع درب برای تکمیل زیبایی منزل شخصی، ویلا یا لابی استفاده کنند.

درب مینیمال چیست؟
مشاهده

لازم به ذکر است شیشه های مورد استفاده در این نوع درب ها از نوع سکوریت است که چندین برابر شیشه های دیگر در برابر فشار و ضربه مقاومت دارد زیرا فرآیند مقاوم سازی روی آنها انجام شده است.

بهترین مکان برای استفاده از درب ضد سرقت شیشه ای

شیشه ای که در درب ضد سرقت شیشه ای استفاده می شود از جنس سکوریت می باشد که در برابر رطوبت و تابش نور خورشید بسیار مقاوم است، بنابراین این نوع درب برای استفاده در مناطق شمالی و جنوب کشور که بارش باران و تابش آفتاب بیشتری دارد مناسب است.

درب ضد سرقت پنجره دار

درب ضد سرقت پنجره دار که به درب ضد سرقت آینه دار نیز شناخته می شود در دو مدل دو لنگه و یک و نیم لنگه تولید می شود.

پیشنهاد خرید

درب اتاقی شیشه خور 16

تومان7,500,000خرید کنید

ویژگی های درب ضد سرقت شیشه ای

  • غیر قابل دید بودن
  • مستحکم بودن شیشه ها در برابر ضربه
  • تنوع در انتخاب رنگ شیشه ها
  • استفاده از روکش چوب طبق سلیقه مشتری
  • بکارگیری فلز در بدنه چوب برای افزایش ایمنی درب
  • استفاده از طرح های متنوع شیشه و آینه
  • تغییر رنگ درب به درخواست مشتری
  • وارد شدن نور طبیعی به فضای داخلی خانه یا محل کار

درب های ضد سرقت شیشه ای مورد استفاده مشاغل

درهای ورودی شیشه ای تجاری هم اهداف کاربردی و هم زیبایی شناختی دارند. این نوع درب ها به جذابیت مشاغل می افزایند، نور طبیعی را به فضا انتقال می دهند و دید خوبی در ویترین فروشگاه ها و اماکن تجاری را فراهم می کنند، اما متاسفانه درهای شیشه ای از لحاظ امنیتی بسیار آسیب پذیر هستند.

قیمت درب ضد سرقت 1403
مشاهده

با این حساب درب شیشه ای تجاری باید به اندازه ای مقاوم باشد که بتواند در برابر تلاش های ورود اجباری مقاومت کند.

انواع شیشه های مقاوم در برابر سرقت

  • شیشه سکوریت شده

شیشه سکوریت شده یا “سخت شده” به شیشه ای گفته می شود که فرآیندهای حرارتی و شیمیایی لازم برای افزایش استحکام روی آن انجام شده باشد. بطوریکه از تکه های شیشه تشکیل شده است و در صورت خرد شدن در برابر حملات قطعات ریز آن به گونه ای نیست که مانند چاقو آسیب برساند.

شیشه ضد سرقت سکوریت که رایج ترین شیشه مورد استفاده در درب ورودی تجاری می باشد، به راحتی در اثر ضربه خرد می شود. در واقع این نوع شیشه به گونه ای طراحی شده است که در هنگام شکستن بقدری خرد شود که که خطر بریدگی توسط شیشه های شکسته و خرد شده را کاهش دهد و همین موضوع باعث شده است که کار برای متجاوزان راحت تر شود.

  • شیشه لمینت

شیشه لمینت با قرار دادن یک لایه پلاستیکی بادوام (معمولاً از جنس پلی وینیل بوتیرال Polyvinyl Butyral یا PVB) بین دو صفحه شیشه تقویت شده ایجاد می شود. شیشه و PVB در طول فرآیند تولید از نظر شیمیایی به یکدیگر متصل شده و در نتیجه شکستن شیشه بسیار دشوار می شود.

بعد از انجام این فرآیند ایمنی شیشه لمینت دو برابر شده و هنگامی که لعاب به آن برخورد کند، در داخل قاب می شکند، اما توسط PVB در جای خود نگه داشته می شود. یکی دیگر از جنبه های مهم شیشه لمینت این است که لایه های اضافی شیشه و PVB را می توان در طول فرآیند ساخت اضافه کرد. هنگامی که شیشه لمینت به ضخامت معینی (حدود 5 سانتی متر یا بیشتر) رسید، ضد گلوله می شود و استانداردهای ضد گلوله UL752 تا سطح 8 (بالاترین حد ممکن) را برآورده می سازد.

به عنوان مثال، در تصویر سمت بالا، این شیشه ضد گلوله که با استفاده از یک تفنگ دستی مورد اصابت قرار گرفته که با توجه به لمینت بودن شیشه باز هم بطور کامل نشکسته است و ایمنی لازم را حفظ کرده است.

  • فیلم های امنیتی

فیلم امنیتی یک لایه چسب از مواد پلی استر است که برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر شکستن بر روی شیشه نصب می شود. ضخامت آن بین 2 تا 15 میلی متر است و بیشتر فیلم‌های امنیتی تجاری سطح پایه با ضخامت 4 تا 6 میلی‌متر شروع می‌شوند.

بادخور درب چیست؟
مشاهده

در سال های اخیر فیلم های امنیتی به دلیل مقرون به صرفه بودن، ایمنی و محافظت محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این فیلم‌ها روی شیشه‌های موجود اعمال می‌شوند و نیازی به خرید پنجره‌های ضد سرقت جدید نیست بطوریکه می توان هر شیشه ای را به شیشه ضد سرقت تبدیل کرد، زیرا لایه های حفاظتی اعمال شده مانع از شکستن شیشه می شوند.

با تمام آنچه که گفته شد فیلم های امنیتی راه حل محافظتی کاملی نیستند. زیرا قوی‌ترین فیلم‌ها مقاومت محدودی در برابر گلوله دارند، اما نمی‌توان آنها را کاملا «ضد گلوله» دانست.

  • آکریلیک

آکریلیک یک جایگزین غیر شیشه ای است که از یک ورقه پلاستیکی با ضخامت 1 و ¼ تا 1 و ½ اینچ تشکیل شده است. دارای سطح امنیتی قوی است (UL752 تا سطح 3 ضد گلوله ذکر شده است). به علاوه از شیشه های ضد سرقت چند لایه مقرون به صرفه تر است. موارد فوق شیشه های آکریلیک را به یک انتخاب بسیار محبوب برای ساختمان های تجاری مانند بانک ها و فروشگاه ها تبدیل می کند.

یکی دیگر از مزایای آکریلیک قابلیت دو چندان شدن امنیت شیشه است. هنگامی که شیشه آکریلیک می شکند، به قطعات پلاستیکی مات تبدیل می شود.

  • پلی کربنات

پلی کربنات با روکش شیشه و مقاومت 300 برابری در برابر ضربه، یکی از قوی ترین محصولات امنیتی غیر شیشه ای موجود در بازار است. بخصوص هنگامی که به درستی نصب شود، می تواند در برابر ضربات متعدد از جمله پتک، تبر، ضربات کونگ فو و تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید مقاومت کند.

2 دیدگاه برای “درب ضد سرقت شیشه ای

  1. سورین گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    بستگی به انتخاب مشتری و اینکه برای چه مکانی میخواید مورد استفاده قرار بدید هم داره
    مثلا بسته به اینکه برای فروشگاه یا ویلا یا درب لابی میخواید نوع شیشه و میزان مقاومت اون فرق داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره با ما (24ساعته)
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟